Τρώτε Σωστά, Κοιμηθείτε Καλά

Print
Sleep Well

Ένας καλός ύπνος θα πρέπει να είναι ένα από τα ευκολότερα και πιο φυσικά πράγματα να κάνουμε. Αλλά η πολυάσχολη ζωή και τα ταραχώδη προγράμματα κάνουν λιγότερο πιθανό το να τρώμε σωστά, και οι κακές συνήθειες διατροφής μπορούν να  εμποδίσουν την καλή ποιότητα του ύπνου.

Όταν είμαστε απασχολημένοι, έχουμε την τάση να τρώμε λιγότερο από ότι θα έπρεπε κατά τη διάρκεια της ημέρας, και έπειτα πολύ περισσότερο από ότι χρειαζόμαστε το βράδυ. "Αυτό είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που πρέπει να κάνουμε," λέει ο Αντιπρόεδρος Εκπαίδευσης Διατροφής της Herbalife Luigi Gratton, M.P.H.

Ο Dr. Luigi Gratton μοιράζεται τις συμβουλές του για τη σωστή διατροφή για έναν καλό βραδινό ύπνο.

Ο Gratton προτείνει να γνωρίζουμε πώς ορισμένα τρόφιμα μπορεί να επηρεάσουν τον ύπνο μας. Τα βαριά σε πρωτεΐνη φαγητά διεγείρουν την παραγωγή των χημικών ουσιών στον εγκέφαλο που μας κρατούν σε εγρήγορση, και τα μεγάλα γεύματα που καταναλώνονται πριν τον ύπνο μπορεί να οδηγήσουν σε δυσπεψία και καούρα - μια τέλεια αντιστοίχιση για να σας κρατήσει ξύπνιους όλο το βράδυ.

Γεύματα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και υψηλά σε υδατάνθρακες, πέπτονται γρηγορότερα και διεγείρουν την παραγωγή των διαφόρων χημικών ουσιών του εγκεφάλου - που βοηθούν στην ενίσχυση της χαλάρωσης και τη διευκόλυνση του ύπνου. Έτσι, είναι καλύτερο να επιλέξετε ένα πρωινό και μεσημεριανό γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνες για να σας κρατήσει σε εγρήγορση και διαύγεια όλη την ημέρα, και να κρατήσετε τους υδατάνθρακες για δείπνο.

Αν είστε σαν τους περισσότερους ανθρώπους, η καφεΐνη είναι ένα διεγερτικό, έτσι, ένα φλιτζάνι καφέ, πριν πέσετε στο μαξιλάρι δεν είναι προφανώς σοφό. Τόσο η καφεΐνη, όσο και το αλκοόλ μπορεί να διαταράξουν τον κανονικό ύπνο. Μπορεί να είστε σε θέση να κοιμηθείτε, αλλά όχι για πολύ. Αυτό καθιστά δύσκολο το να φτάσετε στο βαθύτερο και πιο ξεκούραστο στάδιο του ύπνου. Έτσι, ακόμη και με ένα πλήρες οκτάωρο, θα εξακολουθείτε να αισθάνεστε υποτονικοί το πρωί. Πιθανότατα θα αφυπνιστείτε από τη γεμάτη κύστη σας, δεδομένου ότι τόσο η καφεΐνη όσο και το αλκοόλ δρουν ως διουρητικά.

Το αν καταναλώνετε κάποιο σνακ πριν πάτε για ύπνο εξαρτάται από τις συνήθειές σας. Αν το βραδινό σας γεύμα είναι μικρό και ελαφρύ (και το τρώτε νωρίς), τότε ένα ελαφρύ σνακ είναι καλό, αν αισθάνεστε ότι σας βοηθά να κοιμηθείτε και έχετε περιθώριο για τις επιπλέον θερμίδες. Τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο, όπως το γάλα και το γιαούρτι είναι καλές επιλογές, δεδομένου ότι το ασβέστιο βοηθά τους μυς να χαλαρώσουν.

Σωστή διατροφή για έναν καλό ύπνο:

  • Καταναλώστε ένα ελαφρύτερο δείπνο, επικεντρωθείτε σε σαλάτα, λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης και φασόλια
  • Ένα μπολ φακές σούπα με μια σαλάτα και κάποια φρούτα για επιδόρπιο
  • Εάν γνωρίζετε ότι η καφεΐνη σας κρατά σε εγρήγορση, αποφύγετε τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη για 6-8 ώρες πριν πάτε για ύπνο
  • Ο περιορισμός στην κατανάλωση αλκοόλ θα σας κάνει να αποφύγετε την αναστάτωση ενώ κοιμάστε
  • Πίνετε περισσότερα υγρά κατά τη διάρκεια της ημέρας, και περιορίστε τα μετά το δείπνο. Αν χρειαστεί να πάρετε φάρμακα κατά την κατάκλιση, να χρησιμοποιείτε μόνο μια μικρή ποσότητα νερού
  • Αν θέλετε να έχετε ένα σνακ πριν την κατάκλιση, καταναλώστε τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο για χαλάρωση των μυών
  • Ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα είναι μια παλιά συνταγή για την αϋπνία, και για καλό λόγο
Η Herbalife Ελλάδας είναι ενεργό Μέλος της Ελληνικού Συνδέσμου Εταιριών Απ’ Πώλησης


el-CY | 19/9/2017 10:30:19 μμ | NAMP2HLASPX01