Ενυδάτωση και Άσκηση

Print
Hydration and Exercise

Περίπου το 60-70% του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό, οπότε σωστά λέμε πως το νερό είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση. Απλώς για να αναφέρουμε ορισμένες λειτουργίες του, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος, μας επιτρέπει την αναπνοή, είναι βασικό στοιχείο για την πέψη και την απέκκριση, βοηθά στην κίνηση του σώματος.

Κάθε μέρα, συνιστάται να πίνετε 8-10 ποτήρια νερό, αλλά κατά τη διάρκεια της άσκησης ή όταν βρίσκεστε σε θερμό περιβάλλον, θα πρέπει να πίνετε περισσότερο, γιατί ιδρώνετε περισσότερο.

Αλλά είναι το νερό αρκετό; Ή μήπως θα πρέπει να έχετε ένα αθλητικό ποτό για να μείνετε σωστά ενυδατωμένοι;
Τα αθλητικά ποτά θα σας κρατήσουν καλά ενυδατωμένους και θα σας δώσουν ενέργεια, αν συμμετέχετε σε άσκηση υψηλής έντασης για περισσότερο από μία ώρα. Ωστόσο, εάν δε γυμνάζεστε σε αυτό το επίπεδο, το σκέτο νερό είναι ότι πρέπει.

Τι ορίζει ένα αθλητικό ποτό;
Τα αθλητικά ποτά (μερικές φορές ονομάζονται ηλεκτρολύτες ή ισοτονικά ποτά) αναπτύχθηκαν για να περιέχουν το σωστό επίπεδο υδατανθράκων (5-8 g/ λίτρο) και ηλεκτρολυτών (όπως νάτριο και κάλιο) ώστε να σας κρατήσουν καλά ενυδατωμένους, αναπληρώνοντας όσα χάνετε από το σώμα κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Γνωρίζατε ότι ...
Μελέτες έχουν δείξει ότι μόλις ένα τοις εκατό αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στη θερμοκρασία του σώματος, ενώ δύο τοις εκατό αφυδάτωση θα μειώσει σημαντικά τα επίπεδα της απόδοσής σας! Έτσι για να λειτουργήσετε αποτελεσματικά είναι ζωτικής σημασίας να κρατήσετε τα επίπεδα υγρών σας υψηλά.

Άλλα ποτά που περιέχουν υψηλές ποσότητες υδατανθράκων σταματούν τη γρήγορη απορρόφηση του νερού και ως εκ τούτου μπορούν να επιβραδύνουν την ενυδάτωση, έτσι, δεν είναι κατάλληλα πριν από την άσκηση.

Αν λοιπόν κάνετε υψηλής έντασης προπόνηση, επιλέξτε ένα αθλητικό ποτό. Αν όμως δεν προπονείστε σε αυτήν την ένταση και το καταναλώνετε ως μέρος της καθημερινής ρουτίνας σας, μπορεί να καταλήξετε να βάλετε βάρος, λόγω της επιπλέον περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες.

Αν δε σας αρέσει η γεύση του νερού, προσθέστε μια φέτα λεμόνι, πορτοκάλι ή ένα κλαδάκι μέντας για να δώσουν στο νερό σας κάποια γεύση, χωρίς την προσθήκη των θερμίδων που θα παίρνατε με τη χρήση καρδιοτωνικού. 

Συμβουλές ενυδάτωσης για την άσκηση

  • Βεβαιωθείτε ότι είστε καλά ενυδατωμένοι πριν την άσκηση - αρχίστε να πίνετε περίπου δύο ώρες πριν
  • Διατηρήστε σε υψηλό επίπεδο τα υγρά σας κατά τη διάρκεια της άσκησης
  • Πάντα να θυμάστε να ξαναενυδατώνεστε μετά την άσκηση - είναι απαραίτητο για την αποκατάσταση. Προσπαθήστε να πίνετε ένα με δύο ποτήρια ανά ώρα μέχρι τα ούρα σας να είναι και πάλι ωχρά
Η Herbalife Ελλάδας είναι ενεργό Μέλος της Ελληνικού Συνδέσμου Εταιριών Απ’ Πώλησης


el-CY | 23/3/2019 3:28:23 πμ | NAMP2HLASPX01